Common features of anxiety

Standard

Common Features of Anxiety

Physiological symptoms

(1) Increase heart rate, palpitations; (2) shortness of breath, rapid breathing; (3) chest pain or pressure; (4) choking sensation; (5) dizzy, lightheaded; (6) sweaty, hot flashes, chills; (7) nausea, upset stomach, diarrhea; (8) trembling, shaking; (9) tingling or numbness in arms, legs; (10) weakness, unsteady, faintness; (11) tense muscles, rigidity; (12) dry mouth

Cognitive symptoms

(1) fear of losing control, being unable to cope; (2) fear of physical injury or death; (3) fear of “going crazy”; (4) fear of negative evaluation by others; (5) frightening thoughts, images, or memories; (6) perceptions of unreality or detachment; (7) poor concentration, confusion, distractible; (8) narrowing of attention, hypervigilance for threat; (9) poor memory; (10) difficulty in reasoning, loss of objectivity

Behavioral symptoms

(1) avoidance of threat cues or situations; (2) escape, flight; (3) pursuit of safety, reassurance; (4) restlessness, agitation, pacing; (5) hyperventilation; (6) freezing, motionless; (7) difficult speaking

Affective symptoms

(1) nervous, tense, wound-up; (2) frightened, fearful, terrified; (3) edgy, jumpy, jittery; (4) impatient, frustrated

** Clark & Beck 2010 CBT for Anxiety

Thought, feelings & behaviours

Standard

Cercul vicios al gândurilor, comportamentelor și emoțiilor…

Pentru început notăm tot ce ne-a trecut prin cap când s-a întâmplat ceva ce ne-a cauzat distres, notăm ce am făcut (comportamente) ce am simțit și ce am gândit

Mai apoi ne uităm atent la acest cerc vicios, analizăm gândurile și căutăm să vedem dacă sunt valide, chiar așa s-a întâmplat oare sau doar am sărit noi la concluzii sau făcut din țânțar armăsar ? Oare comportamentul nostru a fost eficient? Am răspuns optim?

Unde putem rupe, sparge acest cerc vicios?

ViciousCycle&Alternatives

 

how to break the cycle….

make sure you write down in as much detail as possible your thoughts, feelings and behaviours that came after an incident (that caused you distress).. then look closely, analyse each individual element of the cycle and see if it holds true

 

Anxiety disorders

Standard

Anxiety _Disorders _Factsheet

Symptoms of anxiety include:

  •   Feelings of dread, panic or ‘impending doom’
  •   Feeling on edge and being alert to what is going on around you
  •   Difficulties sleeping
  •   Difficulties concentrating
  •   Wanting to escape from the situation you are in

    You might also experience physical symptoms, which can include:

  •   Sweating
  •   Heavy and fast breathing
  •   Hot flushes or blushing
  •   Dry mouth
  •   Shaking
  •   Fast heartbeat
  •   Dizziness and fainting
  •   Stomach aches and sickness

Text pentru analiză: mitul peşterii (Platon, Republica, Cartea VII)

Standard

Zwischen uns sei Wahrheit!

„Mai departe – am zis – compară firea noastră în privinţa educaţiei şi a lipsei de educaţie cu următoarea întâmplare: iată mai mulţi oameni aflaţi într-o încăpere subpământeană, ca într-o peşteră, al cărei drum de intrare dă spre lumină, drum lung faţă de [lungimea] întregului peşterii. În această încăpere ei se găsesc, încă din copilărie, cu picioarele şi grumazurile legate, astfel încât trebuie să stea locului şi să privească doar înainte, fără să poată să-şi rotească capetele din pricina legăturilor. Lumină le vine de sus şi de departe, de la un foc aprins înapoia lor; iar între foc şi oamenii legaţi, este un drum aşezat mai sus, aşa cum este paravanul scamatorilor, pus dinaintea celor ce privesc, deasupra căruia îşi arată ei scamatoriile …”

„Văd” – spuse el.

„ … mai încearcă să vezi şi că, de-a lungul acestui perete, nişte oameni poartă diferite obiecte care depăşesc în înălţime zidul…

View original post 2,043 more words

Sistemul de lupta / fugă

Standard

Răspunsul de “luptă sau fugă” pregăteşte organismul pentru acţiunea de eliminare a pericolului sau de îndepărtare din faţa lui. Atunci când detectează un pericol, corpul reacţionează automat. Toate schimbările au un scop bun, dar pot considerate nepotrivite în situaţii de siguranţă.

 

threat_system_ro

Automatic Thinking..Reactive Behavior

Standard

Dr. Jayme Albin - The Cognitive Behavior Therapist NYC

Cognitive Behavior Therapy at its very essence involves developing self awareness of one’s thinking and how if effects your day to day life and relationships.

Understanding Automatic thoughts is a good place to start  this process (called metacognitive process).

Automatic thoughts are the thoughts and images that involuntarily pop into our conscious (or just below if they are habitual). They make up how we “read” a situation. Understanding your automatic thoughts  can influence change in a variety of situations.

Here are some examples:

  • You are at work and you see a look of disapproval on your boss’ face in response to something you have given him. Your automatic thought (AT) is  “Oh no, he thinks I am stupid, I will never get promoted”.
  • You are at a social gathering where  someone looks at you inquisitively,  your AT is “That person does not like me! What did I do wrong?”
  • You are in…

View original post 415 more words

The CBT’s: Ten Ways to Stop Avoidance

Standard

Dr. Jayme Albin - The Cognitive Behavior Therapist NYC

If you find yourself repeatedly avoiding situations because you feel uncomfortable or nervous, the best remedy to cure your anxiety is to not deter yourself from these situations. The more you avoid, the worse your anxiety will get.

See Thou Shall Not Avoid for Why .

 

Some basic ideas on how not to avoid and making approaching anxiety situations easier:

cocktail

1.Make your own movie with imagery: Play out positive scenarios in your head. Use scenes from films or books to guide you but make sure you are the actor/actress in the film.

2.Role play: practice in front of a mirror or with a friend/therapist. Once you start it can be fun and extremely helpful.

3.Get a job or volunteer. If you see being social as part of your job you may come out of your shell.

4.Go for an hour! Set specific beginning and an…

View original post 328 more words

Pastile psihologice

Standard

PRINCIPII GENERALE PENTRU O VIAŢĂ FERICITĂ

I. DECALOGUL IRAŢIONALITĂŢII (Merită cunoscut pentru a-l evita)
1. TREBUIE să reuşeşti în tot ceea ce faci ALTFEL eşti fără valoare ca om (eşti neimportant/inferior/slab).
2. TREBUIE să reuşeşti în tot ceea ce faci ALTFEL este groaznic şi catastrofal (este cel mai rău lucru care ţi se putea întâmpla).
3. TREBUIE să reuşeşti în tot ceea ce faci ALTFEL nu poţi tolera/suporta acest lucru (este insuportabil).
4. TREBUIE ca ceilalţi să se comporte corect şi/sau frumos cu tine ALTFEL eşti fără valoare ca om (eşti neimportant/inferior/slab).
5. TREBUIE ca ceilalţi să se comporte corect şi/sau frumos ALTFEL este groaznic şi catastrofal (este cel mai rău lucru care ţi se putea întâmpla).
6. TREBUIE ca ceilalţi să se comporte corect şi/sau frumos ALTFEL nu poţi tolera/suporta acest lucru (este insuportabil).
7. TREBUIE ca viaţa să fie dreaptă cu tine şi uşoară ALTFEL eşti fără valoare ca om (eşti neimportant/inferior/slab).
8. TREBUIE ca viaţa să fie dreaptă şi uşoară ALTFEL este groaznic şi catastrofal (este cel mai rău lucru care ţi se putea întâmpla).
9. TREBUIE ca viaţa să fie dreaptă şi uşoară ALTFEL nu poţi tolera/suporta acest lucru (este insuportabil.
10. EU, CEILALŢI ŞI/SAU VIAŢA TREBUIE CU NECESITATE SĂ…

II. DECALOGUL RAŢIONALITĂŢII (A se citi zilnic, dimineaţa sau seara înainte de culcare)
1. AR FI PREFERABIL să reuşeşti în tot ceea ce faci şi fă tot ce depinde de tine în acest sens DAR DACĂ NU REUŞEŞTI, nu înseamnă că eşti fără valoare ca om ci doar că ai avut un comportament mai puţin performant, care probabil poate fi îmbunătăţit în viitor.
2. AR FI PREFERABIL să reuşeşti în tot ceea ce faci şi fă tot ce depinde de tine în acest sens DAR DACĂ NU REUŞEŞTI, aminteşte-ţi că este doar (foarte) rău fără a fi însă catastrofal (cel mai rău lucru care ţi se putea întâmpla).
3. AR FI PREFERABIL să reuşeşti în tot ceea ce faci şi fă tot ce depinde de tine în acest sens DAR DACĂ NU REUŞEŞTI, poţi tolera/suporta acest lucru neplăcut şi să mergi mai departe bucurându-te de viaţă, chiar dacă este mai greu la început.
4. AR FI PREFERABIL ca ceilalţi să se comporte corect şi/sau frumos cu tine DAR DACĂ NU SE COMPORTĂ AŞA, nu înseamnă că tu sau ei sunteţi fără valoare ca oameni.
5. AR FI PREFERABIL ca ceilalţi să se comporte corect şi/sau frumos DAR DACĂ NU SE COMPORTĂ AŞA, aminteşte-ţi că este doar (foarte) rău fără a fi însă catastrofal (cel mai rău lucru care se putea întâmpla).
6. AR FI PREFERABIL ca ceilalţi să se comporte corect şi/sau frumos DAR DACĂ NU SE COMPORTĂ AŞA, poţi tolera/suporta acest lucru neplăcut şi mergi mai departe bucurându-te de viaţă, chiar dacă este mai greu la început.
7. AR FI PREFERABIL ca viaţa să fie dreaptă cu tine şi uşoară DAR DACĂ NU ESTE, nu înseamnă că viaţa este nedrepată şi/sau că tu eşti fără valoare ca om.
8. AR FI PREFERABIL ca viaţa să fie dreaptă şi uşoară DAR DACĂ NU ESTE, aminteşte-ţi că este doar (foarte) rău, fără a fi însă catastrofal (cel mai rău lucru care se putea întâmpla).
9. AR FI PREFERABIL ca viaţa să fie dreaptă şi uşoară DAR DACĂ NU ESTE, poţi tolera/suporta acest lucru şi să mergi mai departe bucurându-te de viaţă, chiar dacă este mai greu la început.
10. SINGURUL LUCRU CARE TREBUIE ESTE CĂ NIMIC NU TREBUIE CU NECESITATE.

III. NUCLEUL NEBUNIEI (Merită cunoscut pentru a-l evita)

1. Eu TREBUIE CU NECESITATE SĂ….
2. Ceilalţi TREBUIE CU NECESITATE SĂ…
3. Viaţa TREBUIE CU NECESITATE SĂ…

IV. NUCLEUL SĂNĂTĂŢII (A se citi zilnic, dimineaţa sau seara înainte de culcare)

1. Acceptă ceea ce nu se poate schimba.
2. Fă tot ceea este omeneşte posibil să schimbi ce se poate schimba, amintindu-ţi însă mereu că uneori lucrurile nu TREBUIE să se întâmple cum vrei tu.
3. Fă diferenţa dintre 1 şi 2.

V. SFATURI PENTRU O VIAŢĂ RAŢIONALĂ ŞI FERICITĂ (A se citi zilnic, dimineaţa sau seara înainte de culcare)

1. Urmează Decalogul Raţionalităţii şi evită Decalogul Iraţionalităţii.
2. Asimilează Nucleul Sănătăţii şi renunţă la Nucleul Nebuniei.
3. Să doreşti şi să faci tot ceea ce depinde de tine ca lucrurile să se întâmple aşa cum vrei tu dar în acelaşi timp să ţii minte că nu scrie niciunde că lucrurile TREBUIE cu necesitate să se întâmple aşa cum vrei tu.
4. Ar fi de dorit ca ceilalţi să te trateze corect dar asta nu înseamnă că şi TREBUIE cu necesitate să o facă.
5. Ar fi de dorit să reuseşti în tot ceea ce faci dar asta nu înseamnă că şi TREBUIE cu necesitate să reuşeşti.
6. Ar fi de dorit ca viaţa să fie uşoară şi dreaptă dar asta nu înseamnă că şi TREBUIE cu necesitate să fie aşa.
7. Dacă lucrurile nu se întâmplă aşa cum ţi-ai dorit asta nu înseamnă că eşti fără valoare ca om ci doar că ai avut un comportament mai puţin performant care probabil poate fi îmbunătăţit.
8. Dacă lucrurile nu se întâmplă aşa cum ţi-ai dorit nu înseamnă că este o catastrofă (cel mai rău lucru care ţi se putea întâmpla) ci este doar un lucru neplăcut (poate până la extrem de neplăcut), fără ca asta să însemne totuşi că este cel mai rău lucru care ţi se poate întâmpla şi că nu te mai poţi bucura de viaţă.
9. Dacă lucrurile nu se întâmplă aşa cum ţi-ai dorit poţi tolera asta şi merge mai departe bucurându-te de viaţă, deşi este mai greu la început, până porneşti.
10. Este plăcut să ai aprobarea şi dragostea celorlalţi şi fă tot ceea ce este omeneşte posibil să le obţii dar aminteşte-ţi că şi fără ele te poţi accepta ca fiinţă umană care are dreptul să se bucure de viaţă.
11. Este de preferat să faci lucrurile perfect dar este omeneşte să faci greşeli.
12. Oamenii reacţionează aşa cum doresc ei nu cum doreşti tu şi aminteşte-ţi că ei, ca şi tine, nu sunt perfecţi.

PRINCIPII SPECIFICE PENTRU O VIAŢĂ FERICITĂ

(Atunci cand apare problema specifică, pilula se citeşte zilnic, dimineaţa şi seara înainte de culcare, şi ori de câte ori este nevoie pe parcursul zilei)

PASTILĂ PSIHOLOGICĂ ÎMPOTRIVA FURIEI, NEMULŢUMIRII, AGRESIVITĂŢII, IRITĂRII, FRUSTRĂRII

  • „Mi-aş dori ca situaţia să fie alta, însă ştiu că dorinţa mea nu devine obligatoriu realitate doar pentru că vreau eu asta.”
  • „Pot să accept că în viaţă mi se întâmplă şi lucruri pe care nu le doresc, deşi este neplăcut.”
  • „Pot suporta să mi se întâmple aşa ceva, deşi nu îmi doresc şi nu îmi place.”
  • „Pot tolera ceea ce simt, chiar dacă nu simt ceva plăcut.”
  • „Pot să suport prezenţa acestui gând, deşi nu îmi place.”
  • „Pot accepta că am făcut asta chiar dacă preferam să nu o fac.”
  • „Pot accepta comportamentul celorlalţi, chiar dacă aceştia nu fac întotdeauna ce mi-aş dori eu.”

PASTILĂ PSIHOLOGICĂ ÎMPOTRIVA ANXIETĂŢII, PANICII, FRICII, NELINIŞTII

  • „Mi-aş dori ca situaţia să fie alta, însă ştiu că dorinţa mea nu devine obligatoriu realitate doar pentru că vreau eu asta.”
  • „Pot să accept că în viaţă mi se pot întâmpla şi lucruri pe care nu le doresc, deşi este neplăcut şi am făcut tot posibilul ca să le evit.”
  • „Este extrem de neplăcut că mi s-a întâmplat aşa ceva, însă nu este cel mai rău lucru care mi s-ar fi putut întâmpla.”
  • „Cred că pot face faţă şi la situaţii mai rele decât cea în care mă găsesc acum.”
  • „Este extrem de neplăcut, însă nu catastrofal dacă în această situaţie nu voi putea deţine controlul aşa cum mi-aş dori.”
  • „Este rău, dar nu dezastruos să trăieşti astfel de emoţii.”
  • „Este neplăcut, dar nu catastrofal să ai astfel de gânduri.”

PASTILĂ PSIHOLOGICĂ ÎMPOTRIVA DEPRIMĂRII, DEPRESIEI, TRISTEŢII

  • „Mi-aş dori ca situaţia să fie alta, însă ştiu că dorinţa mea nu devine obligatoriu realitate doar pentru că vreau eu asta.”
  • „Pot să accept că în viaţă mi se întâmplă şi lucruri pe care nu le doresc, deşi este trist.”
  • „Am greşit comportându-mă astfel, însă eu rămân întotdeauna o persoană valoroasă, prin simplul fapt că sunt om.”
  • „Poate că această reacţie a mea este o dovadă de slăbiciune, însă asta nu arată valoarea mea ca persoană.”
  • „Chiar dacă nu mă descurc întotdeauna aşa de bine cum mi-aş dori, rămân o persoană bună şi valoroasă.”
  • „Sunt mulţumit de mine, deşi ştiu că nu sunt perfect.”

 

Pastile psihologice

Relations Between Mind, Brain, and Mental Disorders

Standard
Examples of mental function topics and associated topic maps.
journal.pcbi.1002707.g004.png
The left panel shows the top words associated with each topic, and the right panel shows a map of voxels that were significantly associated with loading on that topic across documents. The image intensity is proportional to the Pearson correlation between the activation vector and the topic loading vector at each voxel (with red-yellow depicting positive correlations and blue-white depicting negative correlations), thresholded using a whole brain false discovery rate of q.01. The topics are shown in order of descending number of documents with nonzero loadings on the topic; those at the top showed loading on a relatively small number of documents, whereas those at the bottom showed loading across a broader set of documents. The images are presented in radiological convention (i.e., left-right reversed).

doi:10.1371/journal.pcbi.1002707.g004

Relations Between Mind, Brain, and Mental Disorders